Rangering av hvor godt jeg likte spillene dette spillåret:
1. Child of Light
Var søtt, hadde relativt solid rpg-mekanikk for et spill av den størrelsen og rakk aldri bli kjedelig.
2. Tomb Raider
Hadde oomph i fysikken, solid action og utforsking med responsive kontroller, men kunne med litt retting av småplukk vært enda bedre.
3. The Witcher 2
Solid spill, men siden jeg har spilt gjennom det 4-5 ganger begynte en del av elementene å bli litt traurige.
4. Dragon Age: Inquisition
Kanskje det beste spillet, kanskje det dårligste spillet, ingenting imellom. Historien litt uthulet (utvannet av at man gjør så mye mellom segmentene), håpløse tekniske løsninger på XBOX360, men hadde øyeblikk få andre spill kan matche.
5. Knights of the Old Republic
Solide karakterer, solid historie, men sliter litt med at det er gammelt og er basert på håpløs D20-mekanikk.
6. Dark Souls 2
Var morsomt på sitt utfordrende vis, men lider litt av at jeg bare synes de gjorde endringer fra Dark Souls 1 som ikke gjorde spillet morsommere på noen måte, inkludert områdene man befant seg i.
7. Dragon Age: Origins
Som The Witcher 2 hadde jeg spilt gjennom dette før en del ganger; som gjorde at spillet var litt utvanna - men jeg synes fortsatt dette spillet har de beste karakterene, de beste interaksjonene mellom karakterene i serien, den beste karakterutviklinga i serien og de beste områdene i serien - bare det utdaterte mmo-aktige slåssesystemet, grafikken og det totalt latterlige kjedelige hovedplottet ødelegger.
8. Valiant Hearts
Dette spillet hadde jeg gitt 10 hvis det var halvparten så langt, eller de hadde gjort mer ut av det utover i spillet. Hjerteskjærende historie, sin særegne stil (som Child of Light) som var festlig og enkelt gameplay som fungerte godt. Inntil det var det samme hele tia, og de senere områdene var ikke like bra designa som de første.
9. Kingdoms of Amalur - Reckoning
Dette spillet har jeg også spilt før, men rusha bare gjennom det. Denne gangen gjorde jeg nesten alt, og det var egentlig morsommere sånn. Problemet ligger mest i at det egentlig skulle bli et MMO - mesteparten av questene og historien er rimelig kjedelig (med noen få høydepunkter), men takket være kampsystemet og karaktermekket og den fargerike stilen blir det ganske morsomt mens OCD er en greie de får igang.
10. Dragon Age: Origins - Awakening
Som en ekspansjon til Origins, er der mer plukk og høyere level, med samme kampsystem og grafikk som nedtur, mens de nye karakterene er totalt intetsigende og områdene er sånn ok. Så det blir aldri bedre enn passe greit.
11. Dragon Age 2
Her tok de hovedsaklig alt jeg likte i Dragon Age 1, og gjorde det dårligere - bortsett fra kampsystemet som er litt mer spennende. Har et par biroller som er fantastiske, og noen grusomme - det samme gjelder historien, det er enkelte biter som er ganske bra, men mye er rett og slett intetsigende og bare kjedelig. Det faktum at områdene er de kjedeligste jeg har sett i rpger, og den evige gjenbruken av dem, gjør at jeg ikke helt skjønner hvorfor det fortsatt er et ok spill å spille.
12. Magic 2015 - Duels of the Planeswalkers
Dette er bare et makkverk, dårlige tekniske løsninger, håpløse valg av kort, det eneste makkverkspillet i denne utfordringa.
I etterkant vil jeg si at det eneste jeg har å utsette på denne utfordringa var eget valg av spill. Kudis "spam" av en spillserie var morsommere, siden det ble mer helthetlig. Kombinert med at jeg var ego og valgte noen spill jeg trengte et ekstra puff for å komme gjennom (som ikke var nevneverdig gode engang), ble det litt ødeleggende. At jeg valgte makkverkspillet, det spillet med mest teknisk trøbbel (KOTOR) og det minst trivelige (Dark Souls 2) gjør at jeg kommer ut av dette som en med ganske dårlig smak :)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar