Rangering av hvor godt jeg likte spillene dette spillåret:
1. Shadowrun: Dragonfall
Bra plott, avslappende å spille og bra turbasert kamp. Skulle gjerne sett det i AAA-innpakning så det ikke var så fryktelig mye lesing for å få med seg ting som trekker en bort fra spillinga.
2. Portal 2
Bra tempo, god humor og rendyrka gameplay. Men ingen stor fan av puzzles, så imponerende nok at jeg likte det.
3. Dragon Age Inquisition
Solid sandboxspilling, stemningsfylt og grei rpg-mekanikk. Mangler sjarm og noe annet enn run of the mill mekanikk for å være overveldende bra.
4. Life Is Strange
Interessant historie og masse god dialog. Men savner faktisk gameplay (ikke helt min type spill med andre ord), samt at starten og slutten var litt skuffende.
5. Brothers: A Tale of Two Sons
Vakkert, innovativ design, god historie og avsluttet akkuratt når de burde. Største problemet var horrible kontroller.
6. Mass Effect
Morsomt, episk og tempofylt sci-fi rpg som ikke holder seg så godt på grunn av en del kjedelige gameplayelementer.
7. Pillars of Eternity
Morsomt med isometrisk RPG igjen - det meste var morsomt; men spillet ble for langt for at morroa skulle vare og for mye preg av stein-saks-papir i kampsystemet.
8. Shadowrun Returns
Greit plott, greie kamper og avslappende. Men ingen voice, masse lesing og oppbrutt gameplay gjør det bare "greit".
9. Torchlight 2
Startet veldig morsomt med intense kamper, morsomt skillsystem og bra lootpinata. Var ikke så morsomt i lengden pga for mange irriterende fiender, for stor variasjon i vanskelighetsgrad og en del merkelige designløsninger.
10. Shadowrun: Hong Kong
Mye av de samme som de to forrige Shadowrunene, men for mange av dialogene trakk ut for mye - spesielt mot slutten.
11. The Witcher
Spennende rpg-mekanikk, seting og historie i starten... Men varte fryktelig lenge, hvor mesteparten var å løpe fram og tilbake pluss drepe endeløse fiender med kampsystemet som fort ble fryktelig irriterende.
12. The Vanishing of Ethan Carter
Null gameplay og (for meg) lite engasjerende historie med mye roaming puzzles gjør dette til en kalkun på nivå med Magic i fjor.
Det som sitter igjen mest etter denne utfordringa er at det hele var mer en utholdenhetstest enn noe annet. Sååå mange spill som varte lenge; selv om to spill som var evig lange ble byttet ut til noe kortere (som var en anseelig lengde uansett). Ble jo ferdig med dem, som var noe av poenget - men med 6 spill hver og alle bortsett fra 2 (Portal og Vanishing) var ganske lange. I etterpåklokskapens navn hadde det vært greiere med færre spill eller andre typer spill. Endte stort sett med å savne spill som Child of Light og Valiant Hearts istedenfor alle mastodontspillene. Vet i alle fall hva slags spill jeg IKKE skal spille i nær framtid, eller ta neste utfordring, hvis det blir noen...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar